Rekabet Analizi

Eğitimin Tanımı ve Amacı:

Rekabet Analizi eğitimiyle kurumların, rakip firmalara karşı pazar payını büyütmek ve pazarlama faaliyetlerinde alternatif oluşturabilmek için analiz yöntemlerini ve sürdürülebilir, kârlı büyüme stratejilerini iyileştirmeleri hedeflenmektedir.

Beklenen Fayda:

  •  Pazar Analizi Hakkında Bilgi Sahibi Olunması,
  •  Farklı Analiz Yöntemleri ile Konuya Farklı Açılardan Bakılabilmesi,
  •  Sağlıklı Pazarlama ve Satış Stratejileri Oluşturabilme,
  •  Planlama ile Sürece Başlama, Stratejiyi Elde Tutma konularında yapılacak bilgi aktarımları ile eğitim katılımcılarının bu yönde geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Hedef Grup:

Pazarlama Yönetici ve Çalışanları, Pazarlama ve Satış Süreci ile Direkt İlişkisi Olan Diğer Birimler

İçerik:

  •  Pazar Analizi Nedir?
  •  PESTE Analizi,
  •  Stratejik Planlama,
  •  Rekabet Analizi Nedir ve Hangi Parametreleri Kullanır?
  •  Analizler; SWOT, TOWS, ANSOFF, Pareto
  •  BDG Matrisi
  •  Büyüme, Penetrasyon ve Sayısal/Ağırlıklı Dağılım Stratejileri
  •  Mavi Okyanus Stratejisi
  •  Alternatif Pazarlama Stratejileri (Viral, Guerilla, WOM)
  •  Alternatif Dağıtım veya Mağazalaşma Stratejileri
  •  Rekabet Activity Grid
  •  Rekabet Örnekleri ve Glokal Strateji

Eğitim Metodolojisi:

  •  Formal öğrenme, ilişkisel öğrenme ve deneyimsel öğrenme metotları kullanılabilecektir.
  •  Ters yüz (Flipped Learning) eğitim için program öncesi katılımcılarla paylaşımlar yapılabilecektir.
  •  Program içerisinde atölye çalışmaları ve başlangıç/bitiş quizler’ i uygulanabilecektir.

Eğitim Detayları

Eğitimin Yeri:

Online / Yüz yüze

Eğitim Süresi:

2 Gün
Danışman Eğitmen: