Tavsan-Beyaz Yaka-Pozitif İletişim ve Çatışma Yönetimi Eğitimi
Eğitimin Tanımı ve Amacı:
Günlük hayatın içinde kullandığımız bazı kelimeler karşı tarafta olumsuz bazı duygulara neden olabiliyor. Oysa kelimeler kullanıldığında, iletişim şekli değişip daha anlaşılır ve yaklaşılabilir bir iletişim doğuyor. Bu eğitimle amaçlanan; kullandığımız kelimelerin uyandırdığı duyguları fark edip yerlerine alternatiflerini koyabilmek, çatışmanın temelinde ne olduğunu anlayıp çatışmayı yönetebilmektir. |
Beklenen Fayda:
• Olmaz, mümkün değil, imkânsız gibi yıkıcı kelimeler yerine, alternatiflerini kullanmayı alışkanlık edinmek,
• Transaksiyonel analiz ile benlik durumlarını tanımak ve çatışmayı yönetmek, • Çatışmayı fırsata çevirip iletişimde devamlılık sağlamak. |
Hedef Grup:
İçerik:
• İletişimde kelimeler neden önemlidir? Kelimeler nelere yol açar?
• Negatif kelimeler nelerdir? Neden kullanırız? • Pozitif kelimeler iletişimde nasıl avantaj sağlar? • Hangi kelimeler iletişimi durdurur, hangileri devam ettirir? • Çatışmanın temelinde neler vardır? • Pondy modeli nedir? Nasıl kullanılır? • Scarf modeli nedir? Nasıl kullanılır? • Transaksiyonel analiz (TA) ve benlik durumları nelerdir? • TA ile çatışma nasıl yönetilir? • Pozitif dil kullanımı için vaka uygulamaları • TA için vaka uygulamaları • Grup çalışmaları (4 kişilik gruplar ile vaka analizleri) • İletişim oyunları (pozitif kelime kullanmak için yarışma) |
Eğitim Metodolojisi:
- Formal öğrenme, ilişkisel öğrenme ve deneyimsel öğrenme metotları kullanılabilecektir.
- Ters yüz (Philip Learning) eğitim için program öncesi katılımcılarla paylaşımlar yapılabilecektir.
- Program içerisinde atölye çalışmaları ve başlangıç/bitiş quizler’ i uygulanabilecektir.
- Vakalar
- Hikayeler
- Oyunlar
- Uygulama (Role Play)
Eğitim Detayları
Eğitimin Yeri:
Eğitim Süresi: