Müşteri Odaklılık Eğitimi

Eğitimin Tanımı ve Amacı:

Katılımcıların, müşteri odaklılık kavramını içselleştirmelerini ve müşteri odaklı yaklaşımın kendileri ve kurumları için önemini fark etmelerini hedefleyen bu eğitimde; katılımcılara müşteri memnuniyeti sağlamanın ve sadık müşteri yaratmanın yolları gösterilerek en zor zamanlarda dahi müşterilerini dinleyip anlayabilmeleri ve empati kurabilmeleri sağlanacaktır.

Beklenen Fayda:

  • Müşteri odaklılık ile ilgili farkındalık yaratmak,
  • Müşteri odaklılıkta ortak bir dil oluşturma ve uygulanmasını sağlamak,
  • Müşteri ile uzun vadeli ilişki yönetimi sağlamak,
  • Müşterideki firma algısının ve marka değerinin daha da güçlenmesidir.

Hedef Grup:

Müşteri ile bire bir iletişim kuran tüm çalışanlar.

İçerik:

  • Müşteri odaklılık nedir, ne değildir?
  • Müşteriye doğru hizmet nasıl sunulur?
  • İletişim ile ilişki arasındaki fark nedir? (Bağ kurma )
  • Müşteri deneyimi yönetimi (CEM) nedir? Unsurları nelerdir?
  • Müşteri deneyiminin aşamaları nelerdir?
  • Müşteri odaklı iletişimde kullanılacak kelimeler, kullanılmayacak kelimeler nelerdir?
  • Etkin dinleme ve anda kalma nedir?
  • Dürtü, algılama ve davranışın müşteri odaklılığa etkisi nedir?
  • Değer algısı nedir? Nasıl yaratılır?
  • Hizmet kalitesi ne demektir? Hizmet kalitesini etkileyen faktörler ve etkileri nelerdir?
  • Müşteri odaklı ürün sunumunun olmazsa olmazları nelerdir?
  • PUKÖ döngüsü nasıl kullanılır?
  • Olumsuz duygular ve stres nasıl yönetilir?
  • Müşteri tipleri ve etkileri nelerdir?
  • Kızgın müşteri ve şikayetle nasıl başa çıkılır?

Eğitim Metodolojisi:

  • Videolar
  • Hikayeler, vakalar
  • Bireysel ve grup çalışmaları
  • Oyunlar
  •  Formal öğrenme, ilişkisel öğrenme ve deneyimsel öğrenme metotları kullanılabilecektir.
  •  Ters yüz (Flipped Learning) eğitim için program öncesi katılımcılarla paylaşımlar yapılabilecektir.
  •  Program içerisinde atölye çalışmaları ve başlangıç/bitiş quizler’ i uygulanabilecektir.

Eğitim Detayları

Eğitimin Yeri:

Online / Yüz yüze

Eğitim Süresi:

2 Gün
Danışman Eğitmen: