Çatışma Yönetimi ve Farklılıklar
Eğitimin Tanımı ve Amacı:
Bu eğitimde; karşılaştığımız çatışma ortamlarına ilişkin farklı beklentilere en etkin nasıl yaklaşabileceğimize, çatışmaları uzlaşma getirecek şekilde nasıl yönetebileceğimize yönelik somut ipuçları alacağız.
Beklenen Fayda:
Katılımcılar eğitimin sonunda;
Çatışma türlerini, kaynaklarını ve kapsayıcılığın çözüm içindeki önemini bilecekler.
Farklılıklara nasıl bir yaklaşımla olası çatışmaların önüne geçilebileceğini anlayacaklar.
Farklı görüşlerden ve çıkarlardan kaynaklı çatışmaları daha bilinçli yönetmeye başlayacaklar.
Hedef Grup:
Bu eğitim; çatışmaları uzlaşmayla çözmek isteyen tüm katılımcılara uygundur.
İçerik:
Çatışma ne demek? Çatışmayı önlemek mi yoksa yönetmek mi?
Çatışma kaynaklarından biri olarak farklılıklar ve değerler sistemi
Farklılıklardan sakınmak yerine cesaretlendirmek… Neden?
Çatışma çözümünde sihirli dokunuş: “Neden olmasın?”
Önyargılarımızın ve genellemelerin çatışma sürecindeki yeri
İkna becerileri ve zor insanlarla başa çıkabilme
Öfke kontrolü: Haklı mı olmak istiyorsun, huzurlu mu?
Evet diyebilmek – hayır diyebilmek – belki diyebilmek
Haydi çatışalım…
Eğitim Metodolojisi:
Vakalar
Hikayeler
Eğitim Detayları
Eğitimin Yeri:
Eğitim Süresi: